De Tohatsu 20 PK 4-takt is licht van gewicht door de constructie van de buitenboordmotor. Het gewicht van de Tohatsu 20 PK zorgt voor meer snelheid en bespaart brandstof. De 20 PK Tohatsu is leverbaar in kortstaart (S), langstaart (L), kortstaart (EFS), langstaart (EFL), kortstaart (EPS), langstaart (EPL) en langstaart (EPTL) uitvoering.
Voordelen Tohatsu 20 PK Buitenboordmotor
De 20 PK viertakt Tohatsu buitenboordmotor heeft vele voordelen. Zo is deze buitenboord motor licht en compact. Daarnaast heeft deze buitenboordmotor een gemakkelijk te vervangen oliefilterpatroon, een moderne dwarsstroom cilinder kop voor een extra goede werking, een grote opvangcapaciteit voor een betrouwbare smering, een speciaal ontworpen inlaatspruitstuk voor een snellere start en daarnaast voldoet deze buitenboordmotor aan alle EU-emissienormen.
Technische gegevens Tohatsu 20 PK
De 20 PK buitenboordmotor heeft een volledig elektronische ontsteking voor een snelle en betrouwbare start. Dit zorgt er ook voor dat de motor ook bij een lage snelheid soepel loopt. De motor is gemakkelijk met de hand te starten ook als de motor koud is, dit komt mede door een extra groot vliegwiel en door een automatische decompressie tijdens de start. De stuurweerstand is verstelbaar en de versnellingspook zit op de voorzijde, dit vergemakkelijkt het manoeuvreren. De motor heeft een grote dynamo en gelijkrichter, dit zorgt voor een hoog laadvermogen en het efficiënt opladen van de accu. Het thermostaat koelsysteem zorgt voor een constante koeling van de buitenboordmotor. De uitlaat gaat via de schroef, voor een nog stillere motor. De motor is beschermd tegen corrosie door een zeewaterbestendige aluminium legering van een hoge kwaliteit en doordat het koelwater door verzinkte leiding stroomt. De propeller is van aluminium. De waterpomp behuizing is gemaakt van roestvrij staal. Deze buitenboordmotor wordt geleverd met een externe kunststof tank van 12 liter, inclusief brandstofslang en aansluiting.
Veiligheid Buitenboordmotor
Ook aan de veiligheid is gedacht door een dodemanskoord met een noodstop, een blokkering waardoor de buitenboordmotor alleen in de neutrale versnelling start, er zit een toerenbegrenzer op en een lampje die aangaat als de oliedruk te laag is. Kortom deze buitenboordmotor is praktisch, eenvoudig in gebruik en betrouwbaar!