De Tohatsu 20 PK kortstaart is geschikt voor rubberboten, speedboten en boten waarbij de spiegel dicht op het water zit.
De 20 PK Tohatsu is een injectiemotor, deze buitenboordmotor heeft dus geen standaard carburateur. Het grote voordeel van injectie is dat de motor een stuk sterker is. Dit nieuwe model heeft voor zijn Pk’s een zeer gunstig brandstof verbruik. Door de nieuwe technieken is dit een stille buitenboordmotor dit komt mede doordat de uitlaat verwerkt zit in de schroef van de buitenboordmotor.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die beschermt de motor tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd dit zorg ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Alle interne passages zijn gecoat met zink dit beschermt de motor intern tegen corrosie. Ook is er gebruik gemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering dat beschermt de buitenboordmotor tegen corrosie.
Veiligheidstoepassingen
De Tohatsu 20 PK kortstaart is geschikt voor rubberboten, speedboten en boten waarbij de spiegel dicht op het water zit.
De 20 PK Tohatsu is een injectiemotor, deze buitenboordmotor heeft dus geen standaard carburateur. Het grote voordeel van injectie is dat de motor een stuk sterker is. Dit nieuwe model heeft voor zijn Pk’s een zeer gunstig brandstof verbruik. Door de nieuwe technieken is dit een stille buitenboordmotor dit komt mede doordat de uitlaat verwerkt zit in de schroef van de buitenboordmotor.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die beschermt de motor tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd dit zorg ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Alle interne passages zijn gecoat met zink dit beschermt de motor intern tegen corrosie. Ook is er gebruik gemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering dat beschermt de buitenboordmotor tegen corrosie.
Veiligheidstoepassingen